Kuidas vältida pettuseid veebilehel Booking.com?

Oleme viimasel ajal saanud teate kahest juhtumist, kus majutusteenust vahendava platvormi kaudu proovitakse inimesi petta. Mõlemad intsidendid toimusid populaarses keskkonnas Booking.com, mida on aastate jooksul kasutatud enam kui 4,5 miljardi broneeringu tegemiseks üle maailma. Portaali on omaks võtnud ka Eesti reisihuvilised.  

Mis täpsemalt juhtus?

Esimene lugu

Heausklik inimene broneeris majutuse veebisaidil Booking.com. Esmalt ta luges teiste külastajate hinnanguid ja vaatas majutusasutuse fotosid ning maksumust – pakkumine tundus suurepärane. Keskkonnas oli hotellist mitukümmend fotot ja samuti oli paarkümmend kasutajat jätnud positiivse tagasiside. Kuigi tasumine peaks toimuma Booking.com’i kaudu, edastas majutusteenuse pakkuja kliendile eraldi pangakonto, millele klient raha üle kandis. Pärast seda, kui klient oli makse sooritanud, kadus omanik nagu tina tuhka ja majutuskoht oli portaalist maha võetud.

Teine lugu

Tudeng soovis ööbida Riias ja läks sobivat majutuskohta otsima Booking.com portaali. Valikul oli määravaks teguriks hind, mistõttu majutuskoha arvustusi ta ei lugenud. Peale broneeringu kinnitamist ei tulnud omanikult mingit tagasisidet ega juhiseid korterisse jõudmiseks. Kui klient oli sihtkohta jõudmas, helistas ta omanikule ja sai teada, et korteris on „veeavarii“ ning seal pole võimalik ööbida. Klient küsis võimaliku kompensatsiooni kohta, mille peale lubas omanik Booking.com’is broneeringu tühistada, vastasel juhul oleks pidanud klient ööbimise eest tasuma. Samal õhtul võeti kliendi kontolt raha ikkagi maha, sest omanik polnud broneeringut tühistanud ja märkis portaalis, et klient majutuskohta ei ilmunud. Majutusteenuse pakkuja kustutas ka ühise vestluse Booking.com keskkonnas, et poleks võimalik juhtunut hiljem tõestada. Seda ebameeldivat juhtumit oleks saanud ära hoida, lugedes majutuse kohta jäetud varasemate klientide arvustusi ja pöörates tähelepanu väga madalale hinnangule.

RIA soovitused

  • Veendu, et oled ametlikul Booking.com lehel. Selleks kontrolli kindlasti veebilehe aadressi (URLi). Google’is tuleb esimese vastena tihtipeale makstud reklaam ja ka kurjategijad kasutavad seda võimalust õngitsuslehtede reklaamimiseks. Google’is võib tunduda kõik legitiimne, kuid tegelikult viib link kurjamite loodud võltslehele.
  • Guugelda majutusasutust, sest paljudel kohtadel on lisaks Booking.com’ile ka ametlik veebileht. Seal on võimalik üle kontrollida majutusteenuse tingimused, kontaktandmed ja muu olulise info.
  • Loe arvustusi ja vaata, mida teised kliendid on kirjutanud. Lisaks arvustustele tutvu ka Google’is olevate hinnangutega, kuid pea meeles, et neid on kerge võltsida. Vaata kindlasti üle ka majutuse tänavavaade (Google Street View).
  • Soovitame majutuse eest tasuda ainult läbi ametliku majutusportaali (Booking, Airbnb jne). Isegi kui majutaja seda palub, ära maksa eraldi ülekandega. Ära sisesta oma isiklikke ega pangakaardi andmeid e-kirja teel saabunud kahtlastele linkidele. Kui maksta eraldi ülekandega, siis ei saa ka majutuskeskkonna klienditugi aidata raha tagasisaamisel.
  • Booking.com teavitab külastajaid ainult läbi ametlike meiliaadresside, mille lõpus on @booking.com, @support.booking.com või @partner.booking.com. Ole valvas ja ära usalda teistelt aadressidelt saabunud teavitusi.
  • Veendu, et sinuga oleks ühendust võetud enne majutuskohta jõudmist. Kui suhtlus tundub kahtlane, on võimalik sellest märku anda Booking.com’i klienditeenindusele.
  • Lisa oma kontole kaheastmeline autentimine. Seda tasub teha kõigis keskkondades, kus nimetatud võimalust pakutakse.

Loe ka Kroonikast ja Õhtulehest, mis juhtus Ženja Fokinil Booking.com keskkonnas ning kuula samal teemal Star FMi hommikuprogrammi intervjuud, mis oli eetris 3. oktoobril 2024.